Sex och religion

23.05.2019

"sex är meningen med livet"...är detta citat verkligen sant, hur ser jag som (många brukar kalla det) super kristen på just detta ämne?

Tekniskt sätt så är samlag det mest naturliga en individ kan genomföra. Livet och mänskligheten hänger på att vi förökar oss, och sprider alla dem gynnsamma allelerna vidare, det vill säga dem egenskaperna som gynnar oss bäst. Så egentligen är det där citatet inte fel, men det där är en definitionsfråga som är omöjlig att ge ett konkret svar på. 

Många kristna eller religiösa rent generellt ser just samlag som något du inte ska slänga bort, det är något fint som du ska genomföra med någon du verkligen älskar. Det står väldigt tydligt i bibeln att du inte ska ha samlag med djur (som jag verkligen hoppas att du som läser detta, inte haft). 

Andra moseboken 22:19 och Femte moseboken 27:21

Var och en som har samlag med ett djur skall straffas med döden.

Förbannelse över den som har samlag med ett djur

Tyvärr så står det även mycket om just samkönat samlag. Det gamla testamentet är betydligt extremare än vad det nya testamentet är, en pastor sa till mig att "gamla testamentet är tiden då människan och Gud glidit ifrån varandra" "där står profetiorna som komma skall". Det var ju faktiskt så att förbundet mellan människan och Gud började att gå väldigt väldigt snett, och därför gick Gud ner i mänskligskepnad som sonen för att ta på sig alla människornas synder för att binda förbundet mellan Gud och människan igen. Messias= räddaren. 

Nej. Jag är absolut inte homofob. Jag skulle aldrig diskriminera någon på grund utav att en skrift 2000 år tillbaka säger att det samkönat samlag inte är okej. Enligt mig så är det helt klart MYCKET VÄRRE att diskriminera människor på grund utav deras läggning än att vara homosexuell. Nu kommer vi till den delen. Jag tycker att samkönade relationer är helt okej, jag supportar det till 110%. Det är självklart att människor som ALDRIG öppnat en bibel kan googla upp dessa bibelverser (tänker inte citera dem, ni får läsa och hitta dem själv). 

Bibeln är tydlig med att samlag med någon av samma kön är en synd. MEN DET ÄR EN SYND ATT BLANDA TYGER OCKSÅ, DET ÄR EN SYND ATT VARA UPPKÄFTIG MOT SINA FÖRÄLDRAR, DET ÄR EN SYND ATT LJUGA. ALLA MÄNNISKOR SYNDAR! Om någon religiös hakar upp sig på några få verser i bibeln som speglar den tiden som bibeln är skriven på så är det dem det är fel på. Ingen människa ska känna sig tvingade att leva i celibat endast för att det står att det inte är okej, i ca 5 rader i en bok som skrevs på en tid då det absolut inte var okej. 

Du måste se helheten. Allt går att tolka. En kristen som dömer någon som är homosexuell p.g.a. deras läggning syndar PRECIS lika mycket som den homosexuella, om man resonerar så. För det står tydligt i bibeln...

Johannesevangeliet 7:24    och    Matteusevangeliet 7:1

Döm inte efter skenet, utan döm rättvist

Döm inte, så blir ni inte dömda

På VILKET SÄTT ÄR DET RÄTTVIST ATT DÖMA NÅGON EFTER EN BOK SOM SKREV FÖR 2000 ÅR SEDAN, DÅ HOMOSEXUALITET INTE ALLS VAR ACCEPTERAT. Ni vet väl att DJUR kan vara homosexuella? Det talar väldigt mycket för sig själv, för vi är i grund och botten också ett djur. 

Jag ville endast få ut min frustration, för om något så vill jag aldrig någonsin höra en kristen diskriminera en homosexuell precis som att kristna inte vill bli ******* diskriminerade p.g.a deras tro. 

© 2019 Graeves blogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång