Livet

19.05.2019

Livet. Vad gör ett liv värt att leva? Vad kommer efter döden? Och vad kan jag göra för att leva ett så bra liv som möjligt?

Jag är kanske 17 år, levt i lite mer än 208 månader, har väl ca 788 månader på mig att ta vara på livet innan jag förmodligen ligger i nån skruttig sjukhussäng tillsammans med andra döende. Positiva med dödsbädden är ju just att få kalasa i himlen med Gud, men först gäller det att leva i nuet. Alternativt om glaciärerna smälter och golfströmmen ändrar riktning så att norden blir omöjlig att bo i. Vilket leder till att vi måste flytta söderut --> tätbefolkat --> konflikter --> rasism, främling fientlighet då kulturer blandas --> inbördeskrig --> död + flyktingströmmar --> konflikter igen och inbördeskrig som åter igen leder till död. 

Tänk att ni fick lära känna mig på endast sju meningar, 1: en naturare som är skadad efter all matte. 2: realistisk 3: kristen.

"du kallar dig själv för realistisk, men du är kristen"

Tro mig. Att vara kristen i världens mest sekulariserade land har sina nackdelar, men om det är något jag vet med säkerhet så är det att Gud finns. Jag skulle aldrig tvinga någon att tro på mig, men jag förväntar mig att folk respekterar mig precis som att jag respekterar dem.

Häng med och ta av dig dina glasögon och låna mina så ska du få se livet ur mina ögon. 

© 2019 Graeves blogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång