Tacksam

23.05.2019

Livet är en gåva från Gud, men vi vet aldrig vad som kommer hända i framtiden. Vi kan inte förutspå hela vårat liv, du vet inte när det du älskar mest tas ifrån dig. Va tacksam. 

Framtiden är en del av vårat liv som vi inte kan kontrollera. Varje sekund som passerar är dåtid och sekunder som vi inte kan förändra tillhör förflutna. Vi måste börja tacka mer och förstå värdet i våra handlingar, värdet av livet. 

Ett uttryck som jag hört ett flertal gånger i mitt liv är just "jag önskar att jag hälsat på henne/honom mer". Döden. Vi kan inte gå tillbaka i tiden, men vi kan göra det bästa av nuet. Det finns så mycket som vi "önskat"att vi gjort. När vi väl ställs inför verkligheten och förstår att vi inte kan resa tillbaka i tiden så får vi ångest och känner ånger, ånger för att vi inte agerade. 

Döden är ett så bra exempel. Jag kan personligen inte relatera till detta händelseförlopp som jag nu ska rita upp, men jag VET att många därute kan det. 

Du har förmodligen varit med om det mest naturliga fenomen som existerar på denna jord. Döden. Ni vet då en person som alltid funnits vid er sida trotts att ni inte visat eran fulla uppskattning går bort. Den känslan är kanske en av de mest smärtsamma. Dagen då du inser att "fan, farmor har alltid funnits där, men jag har alltid prioriterat bort henne för att det alltid funnit "roligare" ting att göra än att sitta med henne och äta en bulle medan hon upprepar samma historier gång på gång". Känslan att veta att denna person gått bort, och att du aldrig någonsin kan få förklara för henne hur mycket du uppskattade hennes bullar, hur mycket du uppskattade hennes julklappar. 

Detta är ett "wake up call" från mig. Du vet aldrig när dem du älskar som mest tas ifrån dig. Olyckor och sjukdomar kan ske NÄR SOM HELST. Det kan handla om sekunder, ena sekunden skrattar ni åt ett skämt och den andra sekunden så ligger personen där, död. 

Ta upp din mobil, eller träffa och visa din tacksamhet för världen. Visa hur mycket du älskar dina medmänniskor. Du kan visa din uppskattning på så många olika vis, ett sms, ett samtal, endast din närvaro är nog. Livet är vackert, men även fyllt av hinder. När det tas ifrån dig så är allt slut. Du kan inte resa tillbaka. 

Jag säger detta för att jag vet hur många som ångrar att dem inte agerat när dem kunnat, jag vet hur många som ångrat deras snabba naiva beslut, jag VET hur många som önskar att dem haft en tidsmaskin. 

En sak kan jag lova, du kommer att ångra dig resten av ditt liv om du inte agerar när du väl haft chansen. Visa din tacksamhet så lovar jag dig att avskedet kommer bli betydligt enklare. 

This is a wake up call. 

© 2019 Graeves blogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång